header
معرفي دفتر نظارت وارزيابي استاني
تحولات گسترده وپيشرفت هاي سريع جهان امروز موجب شده است تا نظامهاي اجتماعي تغييرات چشمگيري را تجربه نمايند .يكي از مهمترين نظامهاي اجتماعي ،سازمانهاي آموزشي هستند واين سازمانها نيز ازاين تحولات مستثني نبوده اند. بدنبال دگرگونيهاي اخير ،تعليم وتربيت درمعرض تغييرات وسيعي قرار گرفته است، به سيستمهاي آموزشي وبويژه دانشگاه ها توجه خاصي مبذول گرديده وگشودن عرصه هاي جديدوگسترش مرزهاي دانش موجب گرديده تا خلاقيت ،نو آوري و تربيت نيروهاي متخصص وحرفه اي دراولويت قرار گيرند . از طرفي ضرورت تغيير و سازگاري با شرايط پيچيده وپويا موجب شده است تا رشد كمي و كيفي دانشگاهها در سطح سازماني ،ملي وبين المللي در سر لوحه كار دست اندر كاران نظامهاي آموزشي قرار گيرد. يكي از عوامل تاثير گذار در اين رشد ، اجراي منظم فرآيندهاي مديريتي است و نظارت يا ارزيابي پس از برنامه ريزي، سازماندهي، هماهنگي و رهبري، تحت عنوان كاركرد پنجم مديريت نام گرفته است نظارت و ارزيابي در جوامع پيشرفته، بستر ساز كارايي و اثربخشي نظام متبوع خود هستند و همواره از جايگاه با اهميت و درخور توجهي برخوردارند. اهميت اين امر در آموزش عالي دو چندان است زيرا نظام آموزش عالي به عنوان نظامي پيشرو و تعيين كننده خط مشي قادر است زمينه توسعه در ابعاد اجتماعي، فرهنگي و انساني را فراهم آورد و ساير حوزه ها را تحت تأثير قرار دهد. به همين منظور آگاهي از ميزان تحقق اهداف آموزش عالي و اطلاع از نارسائي ها و نقاط قوت (وضعيت موجود) از ابزارهاي لازم و اساسي است كه مي تواند تصميم گيران، سياست گذاران و برنامه ريزان آموزش عالي را در جهت بهبود روش ها و نيل به اهداف و افزايش بازدهي ياري نمايد. با توجه به سياست تمركز زدايي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، نظارت و ارزيابي فعاليتهاي آموزشي، دانشجويي و پژوهشي موسسات آموزش عالي استانهابه هيأتهاي نظارت و ارزيابي استاني محول گرديده و هيات نظارت و ارزيابي استان اصفهان نيز در همين راستا تشكيل شده است
1395/07/03 تاریخ به روزرسانی:
1101 تعداد بازدید:
کلیه حقوق وب سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal